Curs specializare pentru servicii adresate tinerilor cu dificultăți de integrare
Album foto (facebook filantropia)
Cu binecuvântarea Preasfințitului Părinte Sofronie, Episcopul Oradiei, Asociația Filantropia Oradea a organizat o serie de cursuri de 40 de ore pe teme de educație nonformală pentru specialiștii care desfășoară activități de integrare socială cu copiii aflați în sistemul de protecție coordonat de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, în cadrul proiectului „TINEREŢE RESPONSABILĂ ÎNTR-O COMUNITATE DINAMICĂ - educația în sprijinul incluziunii sociale eficiente a tinerilor din judeţul Bihor aflaţi în situaţie de risc”. La curs au participat un număr de 20 de specialiști, psihologi, asistenți sociali și alte categorii profesionale, care au parcurs sesiunile interactive organizate de formatorii Asociației Filantropia Oradea, Adriana Popa, Marcela Tomuța și Lorena Tirtea, care au experiență îndelungată în activitatea de formare pe această temă.
Subiectele abordate în cadrul acestei specializări au cuprins următoarele titluri:
I. Tematica cursului pentru psihologi
1. Problemele de comportament ale tinerilor- evaluare clinica, cognitiv-comportamentala si sistemica
2. Factori precipitanti, favorizanti si de mentinere in cazul problemelor de comportament ale tinerilor, relationarea deficitara cu adultii si societatea versus resurse care pot genera soluții
3. Factori precipitanti, favorizanti si de mentinere in cazul tinerilor care se confrunta cu excluziunea sociala versus resurse care pot genera soluții
4. Tehnici folosite in consilierea tinerilor - cu probleme de comportament si cei care se confrunta cu excluziunea sociala - pentru imbunatatirea relationarii cu cei de aceeasi varsta,adultii si societatea /implicarea familiei
5. Ce pot face in continuare - terapia de grup e utila sau nu?
II. Tematica cursului pentru asistenți sociali
1. Identificarea problemei – între general și particular
2. Factori care susțin problema versus resurse care pot genera soluții
3. Rolul tinerilor în propria integrare
4. Modele de integrare
6. Ce pot să fac de acum?
III. Tematica cursului pentru Educatori specializați
1. Particularități ale tinerilor instituționalizați
2. Rolul educației non-formale și informale în dezvoltarea și integrarea tinerilor
3. Metode de educație non-formală
6. Implicarea – condiție a integrării
7. Integrare –atunci când îi învățăm pe ceilalți
La final cei 20 de cursați au obținut diploma de participare la această serie de curs, fiind pregătiți pentru aplicarea noilor aptitudinilor în munca de proiect, pentru integrarea socială a copiilor aflați în dificultate, între care tineri ieșiți din sistemul de protecție.